Με ιδιαίτερη χαρά παρουσιάζουμε τη φετινή συμμετοχή του σχολείου μας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μ-Net, ένα καινοτόμο δίκτυο ανίχνευσης μιονίων κοσμικής ακτινοβολίας, το οποίο δημιουργήθηκε και συντονίζεται από το Εργαστήριο Φυσικής του Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με σύγχρονες ερευνητικές πρακτικές της Φυσικής, μελετώντας τα μιόνια — σωματίδια που δημιουργούνται από την κοσμική ακτινοβολία και φτάνουν συνεχώς στην επιφάνεια της Γης. Μέσα από πραγματικές μετρήσεις και ανάλυση δεδομένων, οι μαθητές γνωρίζουν βιωματικά τον τρόπο λειτουργίας της επιστημονικής έρευνας.

Η συμμετοχή του σχολείου μας υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με θέμα «Αστρονομία, Διαστημική Τεχνολογία και Φιλοσοφία». Φέτος, το σχολείο μας διαθέτει τρεις δικούς του ανιχνευτές μιονίων κοσμικής ακτινοβολίας, οι οποίοι έχουν παραχωρηθεί από το ΕΑΠ και αποτελούν πλέον μέρος της ερευνητικής μας δραστηριότητας.

Δέκα μαθητές της Α’ Λυκείου εργάστηκαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και αφοσίωση στο πρόγραμμα, ολοκληρώνοντας με επιτυχία τις δραστηριότητές τους και συγκεντρώνοντας όλοι πάνω από 4.000 μόρια. Παράλληλα, πέντε μαθητές της Β’ Λυκείου συμμετείχαν ενεργά στη βαθμονόμηση και στο στήσιμο των τριών ανιχνευτών, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία σε πραγματικές διαδικασίες πειραματικής φυσικής.

Οι ανιχνευτές βρίσκονται πλέον τοποθετημένοι σε τριγωνική διάταξη και καταγράφουν καταιονισμούς κοσμικής ακτινοβολίας, παρέχοντας σημαντικά δεδομένα και στατιστικά αποτελέσματα, μέρος των οποίων παρουσιάζεται στις εικόνες που συνοδεύουν την ανάρτηση.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν για τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και το ερευνητικό τους πνεύμα!

α