Την Τρίτη 23 Απριλίου 2024 οι μαθητές/τριες του τμήματος Α4 στα πλαίσια των καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων με χρήση της τεχνολογίας στο μάθημα της Άλγεβρας με διδάσκουσα την Μαθηματικό κ. Τσιάρα Θεοχαρία, είχαν διαδικτυακή ενημέρωση  με θέμα «Διεπιστημονικότητα και Μοντελοποίηση Μαθηματικού προβλήματος» από τον κ. Κομνηνέα Σταύρο, καθηγητή του Πανεπιστημίου Κρήτης στο τμήμα των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών.
Στην ενημέρωση αναφέρθηκαν:
1. Αποσπάσματα του ποιήματος του Βιτσέντζου Κορνάρου “Ερωτόκριτος” που αφορούν “του κύκλου τα γυρίσματα
2.Το μαθηματικό μοντέλο “Θήραμα-Θηρευτής” των Lorka -Volterra, εφαρμοσμένο σε πληθυσμούς λαγών και λύκων που υπάρχουν σε ένα δάσος κάθε χρονική στιγμή.
Παραλληλίστηκαν η κατά προσέγγιση περιοδικότητα των συναισθημάτων των δύο ερωτευμένων νέων, Αρετούσας και Ερωτόκριτου με την κατά προσέγγιση περιοδικότητα των αυξομειούμενων πληθυσμών των λαγών και λύκων που υπάρχουν σε ένα δάσος.
3. Το μαθηματικό μοντέλο των Belousov-Zhabotinsky της “Διάχυσης-Αντίδρασης” όπου τα μόρια των δύο ειδών αντιδρώντων μιας χημικής αντίδρασης διαμορφώνονται κατ’ επανάληψη σύμφωνα με την εξίσωση ΜΕΤΑΒΟΛΗ =ΔΙΑΧΥΣΗ +ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Στόχοι της δράσης αυτής ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές ότι τα Μαθηματικά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις άλλες επιστήμες και πως συμβαίνουν καθημερινά στη ζωή, να εξαλειφθεί η “μαθηματικοφοβία”, καθώς και να εξαφθεί το ενδιαφέρον τους ώστε να ανακαλύψουν το απέραντο αντικείμενο των Μαθηματικών κομμάτια του οποίου θα συναντήσουν στη μετέπειτα ζωή τους, οποιονδήποτε επαγγελματικό τομέα και αν ακολουθήσουν.
Την ενημέρωση παρακολούθησε η Διευθύντρια του σχολείου κ. Δομουχτσή Φωτεινή και την χαιρέτησε διαδικτυακά ο Σύμβουλος των Μαθηματικών Σερρών και Κιλκίς κ. Καραβασίλης Γιώργος.
Αποσπάσματα της παρουσίασης του κ. Κομνηνέα μπορείτε να δείτε ΕΔΩ

Στα πλαίσια της δράσης αυτής οι μαθητές του Α4 έλυσαν μαθηματικά προβλήματα, τα οποία μπορείτε να δείτε ΕΔΩ

Α

ΑΑ